?האם הנוצרים גרמו שפיכות דמים לעם היהודי

 האם הנוצרים גרמו שפיכות דמים לעם היהודי? כן, אך רק במובן שאנשים השתמשו בשמו של ישוע, אך מעולם לא באמת ייצגו אותו או פעלו מטעמו. ישוע אמר  אתם תלמידים שלי אם אתם שומרים מצוותי”. הוא אף פעם לא לימד להרוג או לרדוף את היהודים, אלא את ההיפך הגמור, הוא לימד להפנות את הלחי השנייה ואפילו לאהוב את אויבינו. אם כך, האנשים האלה, הקוראים לעצמם נוצרים או המזהים את עצמם עם הכנסייה, אינם מאמינים אמיתיים או תלמידיו של המשיח. תלמיד אמיתי של ישוע דוחה דברים אנטישמיות כגון האינקוויזיציה, מסעי הצלב, הפוגרומים והשואה. אלו פשעי שנאה המהווים עלבון לנצרות האמיתית. פעולות אלה יצאו לפועל בעקבות מוסדות בעלי אוריינטציה דתית ופוליטית מושחתות. לפעמים ה’כנסייה’ המזויפת אפילו הרגה ככל הנראה מאמינים אמיתיים בישוע, אשר סירבה ללכת בעקבות המסורות שלהם, כיוון שהכנסייה הרגה יהודים רבים.

גם השואה אינה הייתה תנועה נוצרית, ולמעשה מתוך האחד עשר מיליון שמתו ברצח העם האכזר היו גם בערך 3 מיליון פולנים נוצרים שמתו אף הם. גם כן, בזמן השואה, היו נוצרים שעקב האהבה בליבם עזרו ליהודים בזמן הטרגדיה הנוראה הזו. ארצות שהיו תחת השפעה פרוטסטנטית כמו נורבגיה ודנמרק, נלחמו על מנת להציל את היהודים.

גם כיום ישנה מלחמה, אך הנוצרים הם לא על קו החזית, אלא הקבוצות האינטי-מיסיונריות. ישנה רדיפה בישראל אחרי יהודים שמאמינים ישוע והולכים בדרכיו, ופעמים רבות הם מוטרדים או מופלים לרעה למרות שהם אזרחים במדינת ישראל וגרים במדינה דמוקרטית. למרות ‘חוק השבות’ שנחנך בשנת 1989, יהודי שמצהיר שהוא מאמין בישוע, אינו יכול לעשות עלייה לארץ ישראל. אפילו במעגלים מסוימים, ישנם יהודים שמקללים את היהודים המשיחיים שמאמינים בישוע, 3 פעמים ביום.

בבקשה, אל תפרשו את המאמר הזה כהתקפה על אומת ישראל או האנשים היהודים, אותם אני אוהב בכל ליבי, אלא בתור דרך להראות בה תמיד יש שני צדדים לכל סיפור. הדבר האירוני ביותר הוא שמנקודת מבט יהודית, ראש הממשלה של ישראל, בנימין נתניהו, אומר שהחברים הכי טובים והתומכים הגדולים ביותר של ישראל הם הנוצרים האוונגליסטים. ישנם אין ספור נוצרים שעומדים לצד ישראל ותומכים בה. ישנם תוכניות יהודיות, כמו של הרבי אקשטיין “על כנפי נשרים” , בה הוא מעודד את תמיכת הנוצרים לעזור ליהודים מיואשים לעשות עלייה לישראל. ישנן קבוצות בתוך ישראל, כמו “גשרים למען השלום” שמספקים עזרה הומניטארית בלי לדרוש דבר בתמורה.

לסיכום, מאמינים אמיתיים אוהבים  את העם היהודי. זה חשוב לזכור ששום מנהיג קהילה בעבר לא הגן על העובדה או טען שצריך להשמיד את העם היהודי. עמדת הכנסיות האנטי יהודיות לא עמדה בדמיון לגזעניות האנטישמית של היטלר, והשואה בעצמה נחשבת למעשה אנטי-נוצרי, ונוצרים אמיתיים מתאבלים על האירוע הזה. בסופו של דבר, נוצרים אמיתיים היו אלו שעזרו ליהודים ולא אלו שהתקיפו אותם או צדו אותם.

 

 

עברית משאבים

המקורות היהודיים של ישוע

jesusandjews.com/wordpress/category/jewish-question-of-jesus/יהודים-שאלת-ישוע/

Have Christians caused bloodshed for the Jewish people

איך לקיים מערכת יחסים עם האלוהים

jesusandjews.com/wordpress/2010/01/19/איך-לדעת-את-אלוהים/

Leave a Reply