ישוע לא היה נוצרי

ישוע לא היה נוצרי. ישוע הוא המשיח. המאמינים הראשונים התייחסו לעצמם כתלמידיו של ישוע. אחרים התייחסו אליהם כאלו שהשתייכו ל”דרך”, או לכת הנזראן .

התלמידים הראשונים שכונו נוצרים היו באנטיוכיה. בכנסייה הזות היו גם יהודים וגם נוצרים מאמינים.

המילה ‘נוצרי’ החלה כשימוש של סלנג על ידי אחרים כסימן מחאה, ובשלב מסוים אומצה כתואר מקובל לזיהוי. נוצרי הוא פשוט אדם שחסיד לישוע, לכן לא ניתן להשתמש בביטוי זה לתאר את ישוע עצמו.

מה שמעניין במילה זו הוא שהמילה המקבילה בעברית למילה היוונית ‘משיחי’ היא ‘משיח’. כיום משתמשים במילה זו כייחוס של מאמינים יהודיים במשיח כיהודים משיחיים.

היהודים המשיחיים האלא פשוט משתמשים במושג העברי למילה היוונית. למילה עצמה, ישנה שורשים יווניים שמבוססים על התרבות העברית. מאחר שהמילה מוכרת בשימושה לכינוי תלמידי ישוע כמשיח, אז מבחינה טכנית ניתן להשתמש באותה מילה כתיאור לכלשהיא קבוצה או אדם אשר ילכו בעקבות דמות משיחית. לכן למשל להיות נוצרי לפי ההגדרה הזו יהיה ניתן לתאר אלו אשר מתרגלים יהדות אורתודוכסית כמשיחיים, מאחר שהם מאמינים בדמות משיחית לכאורה. פשוט הסתכלו על החב”דניקים שטענו שהרבי שלהם היה המשיח.

יכול להיות שאתם מתעבים את המילה נוצריו בגלל השייכות הרלוונטית שלה לאלו ההולכים בעקבותיו של ישוע, אך כאשר אתם מתעבים את המילה, אתם בעצם מתעבים גם את התרבות היהודית, ממנה המילה נגזרה ונולדה.

האם זו השייכות של הגויים למילה ‘נוצרי’ שאתם שונאים, או האם זה ישוע המשיח היהודי שאתם דוחים? אנא עשו לי טובה וקראו את ישעיה נב:13 עד  הפרק 53, וראו אם זו הדחייה שלכם, או המניע האמיתי שלכם לגבי ישוע המשיח היהודי.

עברית משאבים

המקורות היהודיים של ישוע

jesusandjews.com/wordpress/category/jewish-question-of-jesus/יהודים-שאלת-ישוע/

jesusandjews.com/wordpress/2009/04/24/jesus-was-not-a-christian/

איך לקיים מערכת יחסים עם האלוהים

jesusandjews.com/wordpress/2010/01/19/איך-לדעת-את-אלוהים/

Leave a Reply