קבלה

היהדות הוסיפה מגוון של חומרים מקראיים נוספים לקורות החיים הרוחניים שלה, מה שהוביל להוספת חומרים שנכתבו מחוץ לסמכות התנ”ך, כמו הכתיבה הרבנית, יחד עם הקבלה.

רוב המידע הזה הועבר כביכול מדור לדור במסורת של תורה שבעל פה, מה שהוביל לאוסף של אמונות דתיות טפלות. ניתן לראות זאת בבירור רק מקריאת הספר היהודי של ‘למה’.

בכל אופן, מסורת שבעל פה אינה צורה אמינה של העברת המסר, כיוון שהאבולוציה לעתים קרובות נמצאת במצב מתמיד של השתנות. זהו דבר אחד לתת זכות למקורות הללו בתור תרבות עתיקה, אך זהו דבר אחר לגמרי לקטלג אותם כאמת בעלת השראה.

למרבה האירוניה, אלוהים הדריך את משה לגבי ההתגלות שלו, לתעד את הדברים האלה, כשזה נגע להדרכה של אלוהים, חוקיו ומצוותיו וצווים. אלוהים גם הורה לבני ישראל לא להוסיף או לגרוע מן התוכן של כתבי הקודש, ובכל זאת היהדות נכשלה במבחן הזה, בגלל מסורות שבעל פה שלה וטקסטים משלימים, דברים 4:2.

שוב, לגבי חוקי אלוהים כפי שניתן למצוא בתורה, משה סיים סופית לכתוב את הטקסט מהתחלה ועד הסוף בתור טקסט שלם, דברים 31:24.

בנוסף, המסורות בעל פה לא אושרו במועצה היהודית של יבנה שנת 90 לספירה, ולא נכללו כחלק מכתבי הקודש. המסורות שבעל פה היו עתיקות כל כך שניתן לחזור אפילו לתחילת הזמן ולראות שהוטמעו היטב בתרבות, ואף אנשים בתקופת שלטונו של המלך יאשיהו, לא היו מודעים כלל לפקודות התנ”ך, כאשר ספר התורה אבד ולפיכך היה צריך לחדשו.

זה היה לתדהמתו וחרטתו של השליט הראשי, שלא היה לו מושג על תוכן ספר התנ”ך, ולכן אם לשליט העליון לא היה ידע כזה אז מהי התקווה לפשוטי העם (מלכים ב פרק 22)? לא פלא שאלוהים חייב את משה לרשום את החוק על נייר במקום לשננו בזיכרון, אילולא עשה אז איפה היינו היום? עם זאת, באופן מפתיע, אפילו עם טקסטים מקראיים שהם דבר ה’, עדיין ישנם תיקונים או אלתורים, וזה מה שנעשה באמצעות טקסטים כמו הקבלה והתלמוד. עד כמה רחוק התסריט המהול הזה היה מוסיף או גורע, אם לא היו לנו את כל המסמכים הקדושים האלה, אשר טוענים ומוכיחים בקול רם עוד יותר, על הצורך של גילוי בכתב, לעומת קידוש של המסורת בעל פה. כאשר אלוהים רצה שהמסר שלו יעבור לדורות הבאים מפה לאוזן, זה היה רק בצורת חזרה ופירוט של ההתגלות כתובה שהיא הפסוקים שכתובים לנו בתנ”ך, לא על ידי הקמת מסורות אחרות או ממקורות נוספים. לא פלא שהנביא ישעיהו נזף באנשי דורו ובדורות הבאים שלקחו וילקחו את מסורות שבעל פה, ויפיצו אותן באופן שיגדיר דת שהיא מעשה ידי אדם, כמה שידועה רשמית היהדות היום.

ישעיה כט, פסוק 13:

” וַיֹּאמֶר אֲדֹנָי, יַעַן כִּי נִגַּשׁ הָעָם הַזֶּה, בְּפִיו וּבִשְׂפָתָיו כִּבְּדוּנִי, וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי–וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי, מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה.”

כאשר מסתכלים על הקבלה, ניתן להשוות אותה לנאו-גנוסיס, כמו להיות ניאו פגאני על ידי שימוש בטקסי כת, כי הם עולים יותר בקנה אחד עם האסטרולוגיה של קריאת כוכבים ונומרולוגיה, ולא מה שנחשב האמת לפי פסוקי התנ”ך המקראי. כמו כן הקבלה מקבילה לשיטות כמו קוד דה וינצ’י ונבואות של נוסטרדמוס, לבין סרטים כמו ‘אוצר לאומי’ הקשורים לתיאוריית הקונספירציה.

עם זאת, התנ”ך מגנה כל סוג של פעילות כזו, שנחשבת באותה ליגה עם מעשי השטן. לכן זה לא מפתיע לראות את אלו שבקשר הדוק עם תורת הנסתר מתרגלים בנוחות את ה’ידע הזה’ בניגוד לחוקי אלוהי עם ישראל בתנ”ך, ובתורה מקבלים תמיכה קבוצות כמו הויקןס ואפילו מתפתים לקחת חלק הדרכת כישופים. אלוהים נתן הוראה ספציפית לא להתקרב או לעסוק בכישוף של תורת הנסתר.

דברים פרק יח, פסוקים 9-13:

“כִּי אַתָּה בָּא אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ–לֹא-תִלְמַד לַעֲשׂוֹת, כְּתוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם הָהֵם.  לֹא-יִמָּצֵא בְךָ, מַעֲבִיר בְּנוֹ-וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ, קֹסֵם קְסָמִים, מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף.  וְחֹבֵר, חָבֶר; וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי, וְדֹרֵשׁ אֶל-הַמֵּתִים.  כִּי-תוֹעֲבַת יְהוָה, כָּל-עֹשֵׂה אֵלֶּה; וּבִגְלַל, הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, מוֹרִישׁ אוֹתָם מִפָּנֶיךָ.  תָּמִים תִּהְיֶה, עִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ.  כִּי הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אַתָּה יוֹרֵשׁ אוֹתָם–אֶל-מְעֹנְנִים וְאֶל-קֹסְמִים, יִשְׁמָעוּ; וְאַתָּה–לֹא כֵן, נָתַן לְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ.”

לתנועה זו ישנם גם רעיונות שהושאלו מדתות המזרח בשילוב עם מושגים שונים, המזכירים דואליזם,  פננתאיזם, גלגול נשמות, וזה גם מציג מבט משותף  עם המיסטיקה של הסופים יחד עם פרקטיקות של התרבות האסיאתית.

עם כל זאת, ה’ אסר על בני ישראל לקשור קשר עם הדתות הזרות, כיוון שדבר כזה יהווה מוקש וימשך אותם רחוק מן ה’, ובסופו של דבר יוביל למותם, ותחת שלטון זר יחד עם תוצאת התפוצות.

לגבי הקבלה, שכנועים רבים נעשים כתוצאה ממניפולציה של מילים ואותיות, על מנת ליצור משמעות חדשה או הבנה עמוקה יותר לקוד סמוי של התנ”ך, ועכשיו עם מחשבים מתוחכמים, ניתן לפתוח את פירוש התנ”ך לאפשרויות והארות שלא נראו קודם. גם בנצרות של ימי הביניים פיתחו את המתודולוגיה הלקויה הזו על מנת למצוא רמזים נסתרים בטקסט הפשוט או מבט יותר מילולי של הטקסט. זה יכול להיות די מסוכן, כיוון שזה עושה בכתובים שימוש ספקולטיבי וסובייקטיבי בהיותו יחסי, מנגד היותו צורה אובייקטיבית של האמת. לקחת את הז’אנר ההיסטורי הזה ולהפוך אותו לשפה אלגורית ומטפורית זה מעשה כפירה, שיכול להוביל להשלכות ותוצאות ההרסניות של פרשנות אישית, ולא רק מתנגש עם הדוקטרינה המקראית ,אבל גם יכול להוביל , את אלו שעוסקים בכך באופן מעמיק. באופן אינטואיטיבי, הזרם המרכזי של היהדות היום, דוחה את הקבלה בתור סמכות, ואלו שמחזיקים את התסריט האזוטרי הזה, נוטים יותר לכיוון השוליים החיצוניים של היהדות, שהם בעיקר החסידים.

על מנת להראות עד כמה מוזרות ופולחנות אמונות הכת האלו, חלה מחלוקת רבה בין אלו הקשורים למרכז הקבלה, אשר הובילו להאשמות כגון לקיחת כסף, שיווק מטעה, פולחן אלילים וניצול לרעה של החברים במרכז שלהם. כך מתנהגת קבוצה שכביכול ממוקדת בתורה ואוסרת על ניאוף, אך עדיין מאפשרת למייסד שלהם לעזוב את אשתו, כדי לנהל רומן עם מזכירתו, אשר מאמינה שהם נפגשו במהלך בגלגול נשמות במהפכה הספרדית. זה נשמע יותר כמו העידן החדש מאשר התנועה היהודית.

בכל מקרה, מבחוץ הלימוד הזה אולי נראה באמת מודאג מחיבור עם אלוהים כישות טרנסצנדנטית, והפך לדרך התמודדות עם השפה הקשה של תורת אחרית הימים והספרות האפוקליפטית בקשר לתופעות על טבעיות, על מנת להפוך אותה למובנת ונגישה. אך עם זאת, להיות צודק בגישה שלך לא בהכרח מבטיח שאתה צודק באמת.

כמו כן, לפעמים לאדם יש רצון להתחבר למציאות האולטימטיבית או להקב”ה, ויש חלק של האנושות שרוצה איכשהו להירתם למשהו שהוא אמיתי ומוחשי, אפילו עד לנקודה בה הם מתעלמים מהשכל הישר שלהם, על מנת לחפש נואשות משהו בעל משמעות. עם זאת, מה שעשוי להיראות ממבט ראשון כמו ספרות חכמה, אינו אלא שטות. קבליסטים צריכים לשקול את העובדה שרק אלוהים שומר לעצמו את הזכות לשמור על המסתורין של ההוויה שלו, ובשביל אדם לחשוב כי אלוהים שמר את הידע הזה במיוחד למספר נבחרים, היא על ידי הגדרה, התנהגות של כת. תמיד ישנה נטייה לחשוב שאתה ועוד מעטים נבחרתם על מנת שתהיה לכם גישה למפתח החיים, וכניעה לאידיאולוגיה זו על ידי מציאת זהות דתית של עליונות, הוא מעשה יומרני.

בתנ”ך נאמר בדברים כט, פסוק 28:

“כח הַנִּסְתָּרֹת–לַיהוָה, אֱלֹהֵינוּ; וְהַנִּגְלֹת לָנוּ וּלְבָנֵינוּ, עַד-עוֹלָם–לַעֲשׂוֹת, אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת.”

ישעיה פרק נה, פסוקים 8-9:

” כִּי לֹא מַחְשְׁבוֹתַי מַחְשְׁבוֹתֵיכֶם, וְלֹא דַרְכֵיכֶם דְּרָכָי–נְאֻם, יְהוָה. כִּי-גָבְהוּ שָׁמַיִם, מֵאָרֶץ–כֵּן גָּבְהוּ דְרָכַי מִדַּרְכֵיכֶם, וּמַחְשְׁבֹתַי מִמַּחְשְׁבֹתֵיכֶם.”

אם הקבלה נועדה לשמש כאמצעי לגשר על הפער בין ידע ובורות, אז מדוע התנועה ההיסטורית הזאת מתירה כניסה רק לגברים מגיל 40 שנה ומעלה? ומדוע ישנם אנשים שחושבים שהידע הזה צריך להישמר בבלעדיות רק בתוך התרבות היהודית, אם גם אחרים משתוקקים לאמת? ומה עם אלה שלא הייתה להם גישה לאותם רעיונות במשך אלפי שנים ונשארו בלי תשובות? כמו כן, מדוע כל כך קשה להבין את הקבלה אם מטרתה היא לפענח תעלומות?

אולי חלה אכזבה עם הציפיות המשיחיות שלא התממשו, ומהדיכוי שחשו מהעמים האנטישמים, ומהצלקות שנותרו מן גירוש הגלות, אבל האם נסיבות אלו, דרשו בצורה כלשהיא שיטה פרשנית אלטרנטיבית עבור הטקסט המקראי?

אולי זהו מאמץ להתחבר מחדש עם משהו אמיתי כמו נוכחותו המוחשית של אלוהים, זכות שנשללה מהעם בכל הקשור לתחום המקדש והקול הנבואי, ביחד עם דמויות פטריארכליות מהעבר, על ידי איכשהו להחיות את המסורת של האמונה המקראית. אולי ישנו חלל שבו משהו איכשהו נראה מבחינה עמוקה מאוד לא בסדר, ובאופן מוזר חסר מההמשכיות של הטקסט המקראי, שהוביל לשתיקה  מוזרה ובלתי מוסבר. אולי חוסר הקשר הזה והחוויה, הניע אותם למלא את החלל של הריקות שלהם על ידי חיפוש של משהו יותר רלוונטי על מנת להרגיע את משבר הזהות שלהם, ולכן היכן שהתנ”ך נראה שיש ‘חור’ בחיי היהודי הדתי, הקבלה השלימה את הפער, על מנת ליצור קשר יציב בין הקבליסטים לעלילת התנ”ך.

אם לא הצלחת להבין את התנ”ך באופן מלא, וכבתגובה יש לך צורך להציץ לתוך כדור בדולח על מנת לקבל התגלות מיוחדת, אז אולי זה בגלל שפספסת את הדעות הפרשניות של טקסטים מקראיים מרכזיים, הנמצאים מחוץ לציפיות הנורמטיביות והמזיקות של המחשבה הרבנית.

ארגון מחדש והפנמתו של הטקסט לחוויה מיסטית יכול לפתות את המוח, אבל האם זה באמת מפחית את המתח של ציפיות מהתנ”ך שלא התגשמו?

דבר אחד אני רוצה להציע, במיוחד למי שנואשות מחפש את האמת, בייחוד אם אתה שוקל ללכת ללמוד קבלה, אנא קרא וחשוב על הפסוקים האלו-

ירמיה לא, פסוקים 31-34:

” לֹא כַבְּרִית, אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם, בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם, לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם:  אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי, וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם–נְאֻם-יְהוָה. כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם, נְאֻם-יְהוָה, נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם, וְעַל-לִבָּם אֶכְתְּבֶנָּה; וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים, וְהֵמָּה יִהְיוּ-לִי לְעָם.  וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד, אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת-אָחִיו לֵאמֹר, דְּעוּ, אֶת-יְהוָה:  כִּי-כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם, נְאֻם-יְהוָה–כִּי אֶסְלַח לַעֲו‍ֹנָם, וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר-עוֹד.”

כאן ברור כי הדרך הישנה להתקרב לאלוהים הוחלפה על ידי מערכת לימוד חדשה, ולכן עד כמה יעילה התורה להביא מישהו קרוב לאלוהים כאשר היא הפכה להיות מיושנת ונחותה לברית החדשה? לא רק זה, אלא שמתוך 613 המצוות שהיהדות טוענת להם, כמה לא ניתן להשלים כיום בחייו של המתפלל עקב אובדן בית המקדש והקשרו בטקסים חגיגיים? כמו כן, איך הדבר בכלל אפשרי גם לפי הציפיות היהודיות, שהמשיח יחזור אם לא ניתן לקיים את החוק מבחינה טכנית?

אני יודע שקשה לקבל וללמוד משהו חדש כשהיית שקוע במשהו ישן כל כך הרבה זמן, אבל אולי זו המסורת היהודית נצמדת למשהו שהשתנה. בריתות יכולות ועושות שינוי, כגון חוקי הכשרות של ברית האדם בכך שאלוהים אפשר עבור אוכלי הבשר, בתקופת הברית שעשה עם נח. אלוהים הוא אותו אלוהים, אבל הוא משנה את היחס שלו למין האנושי.

אחרי הכל, אלוהים הוא הריבון, ולהסיר את יצירת המופת הדתית המרכזית של העולם היהודי, ולאפשר לכיפת הסלע להיבנות באתר קדוש זה, היא הצהרה מודגשת שאלוהים נותן תוקף לצורה חוקית שבה המתפללים נותנים הלל, כהשתוקקות שיש להם בלב כלפי אלוהים.

הברית החדשה הזו תסומן כתקופה שבה אלוהים לא רק ייתן את רוחו למעטים שייבחרו, אלא גם ישפוך את רוחו על כל בשר כפי שניבא הנביא יואל. זהו הזמן להחליף לב של אבן בלב של בשר, כפי שמתואר בספר יחזקאל. תהיה תקופת מעבר כאשר עבודת ה’, שהייתה מרוכזת בירושלים, לא תהיה מרוכזת רק בעיר מסוימת או רק לכמה אנשים מסוימים, ואף לא רק לעם נבחר, אלא תהיה יציאה המונית של אנשים מכל קצוות תבל שיקומו ויהללו את אלוהים.

ישעיה פרק מט’ , פסוק 6:

“וַיֹּאמֶר, נָקֵל מִהְיוֹתְךָ לִי עֶבֶד, לְהָקִים אֶת-שִׁבְטֵי יַעֲקֹב, ונצירי (וּנְצוּרֵי) יִשְׂרָאֵל לְהָשִׁיב; וּנְתַתִּיךָ לְאוֹר גּוֹיִם, לִהְיוֹת יְשׁוּעָתִי עַד-קְצֵה הָאָרֶץ.”

הפסוקים האלו הם מאפיינים של התנועה המשיחית מהמאה הראשונה, שהחלה תחת שלטונו של הברית החדשה של ישוע, אשר ממשיכה כיום להשפיע על העולם בדרך המונית, ואפילו ישנם מעל 300,000 מאמינים חזקים בקהילה היהודית.

חנוכת הברית התרחשה כאשר ישוע לקח על עצמו את התפקיד של העבד הסובל, המוזכר בספר ישעיהו נג, להיות סוג של כבש הפסח, שהיה מזוהה כמי שלקח על עצמו את חטאי העולם ככפרה, שבעבודתו המושיעה אנו הוצדקנו, כמי שאנו מזהים בירמיהו 23:6 כ”אלוהי צדקתנו”.

אין הגזמה במספר הפעמים המופיעות בפסוקי התנ”ך הרבים, המוכיחים את זהותו של ישוע, ויהודים רבים שאין להם דעות דתיות קדומות, מסוגלים לראות בבירור כי חלק מאותם נבואות, כמו בתהילים 22, המדברת על זהותו של ישוע. ישנם כאלו שיחשבו אפילו  שפסוקים אלו נלקחו היישר מהברית החדשה, אך הם אינם מבינים כי המילים הללו נלקחו היישר מדפי התנ”ך.

אם אתם רוצים להודות בזה או לא, ישוע הוא היהודי המשפיע ביותר מבחינה עולמית, ולדמיין שעולם שברובו הגדול רדף את היהודים, כולל נוצרים לכאורה, ילך אחרי המנהיג היהודי, כמלך והאדון שלהם, אינו סימן שלקוח מדפי הזוהר, אלא מהתנ”ך עצמו, שהוא אכן המשיח.

היו מועמדים משיחיים רבים בקרב האליטה של היהדות, כגון שניאורסון, אשר יחיו לעד במוחם ולבבותיהם של מעטים, ולאחר מכן ישמשו אך ורק אזכור בספרי היסטוריה. לכן שניאורסון אפילו לו התקרב לעשות ההשפעה אוניברסאלית, השאיר רק חותם קטן כתרומה להיקף יהדות העולם, אשר נחלה אכזבה כשהוא לא מלא את תפקיד המשיח.

ומה עם שבתאי צבי, שהיה תורם גדול בהוראת הקבלה, וחשב שהוא המשיח אך לאחר מכן ביקש להמיר את דתו לאיסלאם? הוא הנחית מכה קשה עבור אלו שנתנו חשיבות רבה לטקסטים המוצפנים, וגם מה גדולה הייתה האכזבה לאלו שנשארו עם עוד משיח שקר.

כאשר מנסים את הוראת הקבלה בחיפוש קודים נסתרים, אנשים יכולים להימנע מלראות משהו כל כך ברור לפעמים, שחייב להיות עיוורון אמיתי ועקשנות, כדי לא לראות את הישועה שבישוע המשיח. אולי האמת היא שהוא לא המשיח שאתה רצית, וזה יהיה בהסכמה מלאה עם מה שנאמר על הדחייה שלו בישעיהו פרק נג’. אך עם זאת, איך מנטאליות העדר הזו של היהדות, מאשרת בקלות את אמיתות עמדתה, בהיסטוריה שלה דחתה אותו, ובכל זאת כאשר מסתכלים על דפוס התנהגותם מדפי התנ”ך, ישנה התנהגות עקבית שלפיה עם ישראל  הפנה עורף לאלוהים ולמנהיגים שהוא משח במהלך ההיסטוריה מהתנ”ך? לכן הרעיון כי הרוב קובע, יכול לפעול בהצבעה דמוקרטית, אבל זה לא משפיע על ההצבעה התיאוקרטית של אלוהים אחד אמיתי.

הברית הישנה, שהביאה לגירוש עם ישראל תחת שעבוד של עמים זרים, ביחד עם חורבן הבית, לא מהווה תבוסה של האמונה היהודית, אלא הוכחה שאלוהים פתח דרך חיים חדשה.

לנסות לשמר את ברית משה בתיאולוגיה חלופית של תפילה, מעשים טובים וצום, על מנת לפצות על הטקסים שנעשו בתקופת הברית הישנה, זה שקר וכזב, שנועדו ליישם תוכנית מעשה ידי אדם, שכביכול עובדת. קיום כל הטקסטים המקראיים הנוספים האלה, כגון כתביו של הרבנים והקבלה, זה רק עוד ‘עגל הזהב’, אשר שודד את העם מפני חשיפה מלאה לחוכמה ולהתגלות של אלוהים האמיתי. לנסות ולעשות דברים בדרך שלך, זה בדיוק מה שבני ישראל עשו בעבר כשעבדו אלילים אחרים, וזנו את עצמם למציאות זרה, על ידי פיתוח כישרון רוחני שאינו קשור לטקסט המקראי, ביצירת פסלים של אלוהיהם.

אם הקבלה היא באמת שומרת הסף של כל מחסן הידע שקשור באלוהים, אז מדוע זה לקח כל כך הרבה זמן להקים אותה? לשער מתי נולדה כת הקבלה, אפילו מוקדם כגון המאה השנייה או לפני, היא השערה מיותרת וספקולטיבית במקרה הטוב ביותר. רוב אנשים אפילו לא ממש יודעים מתי כל המערכת הזו נבנתה, אבל רבים מעריכים שהיא התפתחה מתקופת ימי הביניים כתגובה וכמהפכה, ולא בתור התגלות אמיתית.

כמו חוזים המביאים פירוש כוזב לציווי מקראי, ונביאי שקר שנידונו בכך שפלרטטו עם דבר ה’, אין הבדל במה שעושים הקבליסטים, כיוון שזהו בדיוק אותו שקר וטעייה שהם מאמינים בו בחזון הקבלה.

כפייה בכוח של כתבי הקודש כמו מעשה קסם, היא רק אשליה של האמת, ובסופו של דבר זוהי רק ​​דרך להוכיח רמאות והונאה.

בנוסף, להשתמש בדבר אלוהים בתור מניפולציה כמו הוקוס פוקוס, זה מנהג שתרבויות רבות נוהגות לפיו כשהן מכריזות ברכות או קללות, בחשיבה שאיכשהו הן מפעילות איזה כוח עליון בדבריהן. ההערכה בקרב כמה מן התרבויות הללו, היא כי בידיעת שם של מישהו, אתה יכול להשיג סוג של שליטה באמצעותה אתה יכול להשפיע על האדם או על המצב שלו.

אם כך, האם אנחנו באמת יכולים להשליט סדר על היקום על ידי מציאת המפתח הנכון לידע, והאם לאדם ישנה שליטה באופן מוחלט על הגורל שלו דרך אינטלקטואליות של ספר?

גם לקטלג את הספרים האלה בקנה אחד עם המדע הוא מעשה של חוסר יוסר, מכיוון שהתנועה הזו קשורה גרידא לניחושים, השערות, אמונות טפלות, והאינטואיציות על מושגים של גופים או נכסים מטפיזיים, שהם מעבר לגבולות המדע האדיר, שיעמיד אותה יותר בליגה של מדע בדיוני מאשר שיטה מדעית. ניתן לראות זאת דרך האמונות שלה על הצהרות של קללות, את הנוהג של טקסים מיסטיים ושימוש במילים קסומות, יחד עם סידור המיטה, ענידת חוט אדום, וכו’.

בנוסף, האמונה המקראית ומאקרו אבולוציה חלוקים בדעותיהם, ולומר כי האבולוציה, אשר עשוי להיות נכונה לפי ההוראה הקבליסתי תואמת את כתבי הקודש, היא בעצם הכחשת האמת הפשוטה של ​​התורה, ומאופיינת עם חוסר אמונה כמו שנפוץ ברוח העידן הזה. הבעת אמון בפילוסופיה ובתורת המאקרו אבולוציה, זו לא רק דת רעה, אלא זה גם כן מדע רע.

לבסוף, אם הנוסח המדויק של התורה הוא בתור מבחן לאמינותו של פירוש המדע, אז מה בקשר לדקויות בכתובי התנ”ך אשר נפוצים בעותקים של טקסטים עבריים, שעליהן אין לנו חתימות מקוריות? ניתן בבירור לראות זאת כאשר משווים את מגילות מדבר יהודה לטקסט המסורתיק מרות שהמעתיק עשה עבודה נהדרת בשמירה על הקשר הטקסט, בכל זאת ישנם שינויים קטנים, אשר לא ניתן לחבר יחדיו לתרגום אחיד לגמרי, שתלוי בדיוק מוחלט של כל אות, מילה, ומבטא.

לסיכום, אם מסתכלים על ישוע זו יכולה להיחשב כסטייה מהדרך המסורתית של חשיבה יהודית, אבל אני לא יכול לדמיין מדוע לא ניתן לדמות כל כך יהודית, שהייתה לה השפעה כה חיובית ואוניברסלית על החברה, שיקול רציני לגבי אותנטיות היותה המשיח.

האם יתכן כי על ידי הסתכלות דרך העדשה של הקבלה, התעוורת מלראות מה שאלוהים חשף בגלוי דרך “דבר  האלוהים”, בדברו על האדם ישוע, ופועלו?

אם אתה פגיע ונואש מספיק כדי לנסות ולחפש את הפיתרון של התעלומה השגויה הזו, אז מדוע אסור לחלוטין לחפש אותו בברית החדשה? אולי כדאי לך לתת הזדמנות שנייה, ולראות אם יש משהו שניתן ללמוד מן המשאב העיקרי והיהודי הזה.

כמו כן, אני יודע שאמרתי כמה דברים מאתגרים מאוד, כי השפה שלי מאוד  ישירה, ואני מתנצל אם פגעתי בך על ידי כך שעמדתי אולי תקיפה. אני פשוט רק רוצה להציע לך אתגר, על מנת שאוכל לעזור לך למצוא את האינטימיות הרוחנית שאתה כמה לה.

אז במילים אחרונות, כל מה שאני מבקש הוא שתהרהר בתפילה, ותבקש מאלוהים לגלות לך את האמת לגבי ישוע, ובכך תיצור עם אלוהים מערכת יחסים אמיתית ואישית.

עברית משאבים

המקורות היהודיים של ישוע

jesusandjews.com/wordpress/category/jewish-question-of-jesus/יהודים-שאלת-ישוע/

jesusandjews.com/wordpress/2011/03/22/kabbalah

איך לקיים מערכת יחסים עם האלוהים

jesusandjews.com/wordpress/2010/01/19/איך-לדעת-את-אלוהים/

 

“Reprinted by permission.  “(Nelson’s Illustrated Guide to Religions), James A. Beverley, 2009,Thomas Nelson Inc. Nashville, Tennessee.  All rights reserved.”

 

“Should a Christian be a Mason”, E.M. Storms, 1999, pg.20, Impact Christian Books, 332 Leffingwell Ave., Kirkwood, Missouri 63122.

Leave a Reply