الحاد و اسلام

من قبلا راجع بہ تاثیرات شرک و بت پرستی قبل اسلام در اسلام را درمقالات زیر بیان کردم واین موضوعات به شرح زیر نوشته شده اند

ھلال و ستارہ در اسلام
آیا کعبه مقدس است؟

یکی از عناوین دیگری کہ مربوط بہ الحاد در اسلام می شود آیات شیطانی می باشد کہ توسط محمد خواندہ شدہ و در سورہ 53: 19- 20
آمدہ است و در تاریخ اولیہ اسلامی بعنوان منبع از آن یاد شدہ است۔ در طول تاریخ اسلام از ابن سعد گرفتہ تا افراد معتبر تری مانند طبری منابع سرنوشت زندگی نامہ محمد را ثبت کردہ اند۔ منابع آن طوری مانند طبری ثبت گردیدہ کہ سرچشمہ آن با الحاد سر می خورد۔ یکی از منابعی کہ میشود روی آن سخن گفت، بت پرستی در اسلام است۔ در شرح طبری نیز طوری ذکر گردیدہ است۔ مردم مکہ برای بہ رسمیت شناختین الھہ خود و مشروعیت آن خیلی از منابع را شامل این دین کردہ اند۔ درین جا بہشتر الھہ شان خدایان زن بودہ و شناختہ شدہ است۔ بطور مثال عز و منات۔ علاوہ بر این عدہ ای ہم بعنوان دختران خدا شناختہ شدہ اندکہ تعداد آن سہ اند۔ توضیحات بیشتری درین ضمن در آیات 22: 5253 آمدہ است و ہمچنین در قرآن آیاتی دیگری ہم ہست کہ راجع بہ ہمین موضوع با صراحت تام اشارہ می کند۔ہمچنین در 53: 21، 22 بہ ہمین مطالب اشارہ گردیدہ است۔
به طور خلاصه من فکر می کنم این روایت نشان می دهد که دورویی این جبش از زمانی آغاز گردید ہنگامیکہ محمد بہ طور موقت با یہودیان مدینہ تعہد کرد و پس از مدتی کہ در شمال مکہ بصورت کامل تسلط پیدا کرد یکی یکی یہودیان مکہ را مجبور بہ ترک شہر کرد و آنہا را از مدینہ راند ۔ در نتہا تمام درگیری در اسلام ایمان نامیدہ می شود۔ اسلام در عقاید اش اعلام می کند کہ خدا یگانہ است۔ و اضافہ می کند کہ بعد از محمد ہیچ پیامبری نخواھد آمد و اینکہ محمد پیامبر واقعی بودہ و جبرائیل برای محمد دیکتہ می داد و گفتہ می شود کہ کلمات خدا جعل بودہ۔ این موضوع را می شود بہ شکل زیر شرح داد و گفت کہ این کلماتی کہ برای محمد می آمد یک نوع آیات شیطانی بودہ است۔
در نتیجہ می توان گفت کہ محمد نمی تواند بعنوان یک پیامبر محبوب و مورد احترام قرار گیرد و نمایندگی خدا را بکند و مسلمان ہا خوش باور اند کہ کلامی کہ از سوی محمد بہ آنہا ابلاغ گردیدہ بعینہ کلام خدا بودہ ولی اطلاع ندارند کہ این ہمہ پدیدہ ایدہ ہای شخصی محمد بودہ و با جبرئیل و خدا ہیچ ربطی نداشتہ است۔

چگونہ می توان با خدا رابطہ استوار کرد

مسلمان ہا و منابع اسلامی

فارسی –Persian Farsi

Paganism and Islam

Leave a Reply