Adakah Muhammad seorang nabi palsu?

Adakah Muhammad seorang nabi palsu? Terdapat banyak agama dan kultus yang telah membuat tuntutan bahawa terima wahyu istimewa melalui seseorang sebagai pengantara atau penyederhana dalam penyampaian kebenaran. Namun begitu kami masih perlu cuba untuk menerokai, mengetahui dan mengenalpasti situasi yang manakah ialah adalah kebenaran sebenar serta yang manakah adalah mitos dan pendustaan. Barangsiapa yang membuat tuntutan mengenai penerimaan wahyu dari tuhan mesti mampu bertahan dalam menghadapi cabaran demi untuk mengesahkan sama ada mereka boleh disahkan ataupun berdiri tegak di bawah pemerhatian dalam menghadapi cabaran kritikan selanjutnya. Testimoni yang baik sama penting dengan kebolehpercayaan saksi atau individu. Jika anda ingin mengesahkan seseorang sebagai saksi sah di mahkamah di bawah undang-undang yang dikuatkuasakan. Perkara pertama yang anda perlu menentukan ialah tahap kompetensi mereka. Bolehkah testimoni mereka dikira sebagai boleh dipercayai berdasarkan kebolehpercayaan karakter mereka ataupun bolehkah mereka ditanggap sebagai saksi penyatuan?

Saya mengandaikan bahawa perkara pertama yang saya akan mempertimbangkan ialah karakter pengasas dalam pengerakan agama yang didefinisikan sebagai Islam.

Muhammad adalah seseorang yang bergelumang dalam pengajian meditasi dan perihal rohani. Rintangan-rintangan ini akhirnya membimbinginya menjadikan seorang pewujud yang berpengalaman dalam perihal rohani yang mana menyebabkannya menyangka diri sendirinya adalah jin. Situasi-situasi ini sangat mengelirukannya sehingga mengakibatnya mencuba bunuh diri sebanyak 2 kali serta berasa syak wasangka terhadap identiti sendiri kerana dan tidak tahu sama ada dirinya dianggap sebagai seorang penyair atau lelaki gila disebabkan oleh wahyu-wahyu ini. Menurut sumber awalan dalam Islam menyatakan bahawa beliau dihantui Setan ketika beliau menulis Sura 53 yang menyebabkannya asyik mempersoalkan kesahan tuntutan mengenai wahyu-wahyu yang diterima olehnya dari Tuhan.

Dari apa yang terlihat dalam Islam, kami bukan sahaja tercari satu pertanyaan mengenai sifat tuntutan ini serta sumber pengasalan mereka tetapi juga kecenderungan keindividuan dan karakternya yang mempertikaikan pada keseluruhannya. Beliau menggunakan cara paksaan dan kekerasan sebagai perantara untuk melancarkan penaklukan tentera apabila diperlukan untuk melanjutkan eksploitasinya demi untuk memperkembangkan kepercayaannya. Ia adalah agama yang selalunya mengambil tindakan kertelaluan di mana ditakrif sebagai jihad atau “perang sabib” dengan tujuan menguasai dan mengekalkan pengaruhnya dan strategi ini masih diamalkan di belakang Islam sehingga hari ini. Ia bermula dengan menggunakan kekerasan dan penumpahan darah menyusul penumpahan darah masih berlanjutan sehingga kini. Jelas sekali bahawa ia adalah agama yang mengukuhkan identitinya tanpa bergantung kepada tahap peningkatan sifat kasih sayang di kalangan manusia tetapi ia berkembang berasakan pada naluri semulajadi yang membawa kancah permusnahan kepada peradaban serta mengeksplotasi fitrah kemanusiaan.

Di samping penyalahgunaan kuasa, beliau turut mengambil kesempatan pada seorang budak perempuan yang berumur 9 tahun dengan mengahwini serta menyempurnakan perkahwinan dengannya sebelum dia masih belum cukup umur. Contoh-contoh lain bagi pencabulan hak asasi manusia dalam rawatan terhadap wanita termasuk pukulan ringan jika dianggap diperlukan.

Sampai setakat ini, tidak perlu keterangan soal balas lagi juga boleh menyedari bahawa agama ini memang ditubuhkan oleh seorang karakter yang dipersoalkan dan kurang kestabilan.

Terdapat segelintir orang yang terjerumus dalam haluan sejarah selalunya mengamalkan strategi politik, kadang kala menggunakan perantaraan agama demi untuk melanjutkan tujuan dan ideal mereka. Kebanyakan daripada ideal ini telah menjurus kepada pemusnahan dan penghapusan bangsa manusia berdasarkan satu prasangka dan ketidaksanggupan yang sekadar melampaui pengaruh dan keupayaan manusia. Sesuatu yang sangat tolol yang mana hanya boleh disifatkan bagaikan syaitan dan selaras dengan naluri semualjadi. Tokoh-tokoh sejarah seperti Stalin dan Hitler yang digelar sebagai nabi palsu berjaya memegang kuasa mutlak yang mencemari mereka dengan sepenuhnya serta mengiringi genius-genius kesyaitanan ini untuk merealisasikan rancangan kemusnahan mereka. Yang mengagumkan ialah kenapa kepimpinan karismatik seperti Hilter yang tidak berfikiran waras boleh menarik perhatian orang ramai untuk menyokong pemerintahannya.

Kami semua berasa keliru dan melihat kembali kezaliman-kezaliman yang masih berlanjutan sampai hari ini serta berasa hairan bahawa kenapa demi untuk memperolehi sesuatu, manusia sanggup melakukan tindakan kekejaman secara tidak berperikemanusiaan dan mengapa kesemua ini masih berlaku pada abad ke-20 serta mengapakah manusia sanggup percaya pada penipuan serta propaganda yang mengiringi manusia menuju ke rangka pendustaan sempurna. Malangnya fenomena serupa ini masih berlaku sehingga kini sama seperti kancah perdakwahan agama Islam. Ia bagaikan kegilaan yang gemar menjangkiti setiap aspek dalam kemanusiaan dan kebudayaan. Kebanyakan orang dipujuk dan diperdaya untuk menyokong tuntutan dan sasarannya tanpa menyedari bahawa diri sendiri terjerumus ke dalam cengkaman yang sedang menuju ke kemusnahan di mana ia akan menimbulkan kemusnahan yang serius pada suatu hari nanti sama seperti rejim Hitler.

Seluruh dunia mengetahui secara mendalam mengenai sikap jahil dan hina yang tersembunyi dalam kegelapan di sebalik tudung dan golongan insan yang berkelakuan jahat serta dosa-dosa besar dan jenayah yang diperlakukan oleh mereka ke atas masyarakat dunia kami yang menimbulkan dampak yang besar sehingga mereka patut menerima hukuman ekstrim atas tindakan mereka yang tidak berperimanusiaan. Islam adalah agama yang tersebar luas dan mendalam di seluruh penjuru dunia yang menjangkiti umat manusia dalam perkadaran wabak. Beribu-ribuan orang terima penderitaan yang tidak sepatutnya dan terkorban pada setiap tahun disebabkan oleh seseorang yang meletakkan hasrat dan ilham yang menyangsikan sebagai pegangan.

Adakah anda benar-benar ingin terus menyusuri laluan ini dan menuju ke arah kematian dan kemusnahan? Jika anda ialah seorang penganut Islam yang taat, saya berharap agar kamu boleh mengetepikan kecenderungan kamu daripada mempertahankan apa yang dianggap oleh kamu sebagai penanda kesucian selama ini dan memandang serius pada kenyataan dan doa kepada Tuhan Jesus yang mampu memberikan anda kehidupan yang penuh dengan kekayaan serta kebahagiaan.

 

 

Pautan-pautan yang lain

Bagaimana Menjalin Hubungan dengan Tuhan

Sumber rujukan mengenai Muslim dan agama Islam

Jesus dan agama Islam

Is Muhammad a false prophet?

Leave a Reply