Testimoni saya dengan Jesus

Helo nama saya ialah Rob dan I berasal dari Texas, Amerika Syarikat. Baiklah, izinkan saya kongsi serba sedikit perihal diri sendiri. Biasanya saya suka berkongsi testimoni mulai dari kepercayaan saya terhadap Tuhan yang penting bagi saya. Kira-kira 20 tahun yang lalu saya pernah betul-betul berasa kegersangan dan kekosongan pada suatu tempoh masa. Apabila saya menaruh kepercayaanku kepada Jesus, Dia menyinari kekosonganku sepenuhnya dan kini saya memiliki lebih banyak kasih sayang, kegembiraan dan keamanan daripada segala yang pernah dikurniakan oleh dunia ini kepada saya. Dia adalah keghariahan dan nyawa saya.

Jika saya tidak pernah mengalami pengalaman yang begitu realiti, saya sudah pun mengalah setelah sekian lama dahulu dan mulai mencari kancah yang lain dalam kepercayaan. Apa yang mengubahkan kehidupan saya adalah saya menjunamkan hubungan peribadi dengan Jesus yang menjangkaui sempadan agama/falsafah. Sesuatu yang begitu nyata dan ketara. Ia berlaku semasa saya berasa tergamam pada saat menentukan kepercayaanku dalam kehidupan saya. Dia mengubahkan tingkat laku, pemikiran dan kepercayaan yang saya mempercayai bahawa saya tidak akan mengubah buat selama-lamanya dengan keseluruhan secara harfiah dalam waktu yang singkat. Sejak itu, saya menjadi seorang yang bersikap berlainan dan hakikat ini tidak perlu disangkal kerana perubahan ini adalah bukti kepada segala-galanya. Saya telah dilahirkan semula dan kini saya mengetahui bahawa ini bukan hanya sekadar istilah gereja sahaja. Saya adalah hidupan ciptaan baru dalam Christ. Kini sebahagian daripada perubahan dalam kehidupan berlaku secara progresif manakala yang lain pula berlaku secara tiba-tiba atau dalam sekelip mata. Saya terlihat Tuhan menghantarkan benda yang mengatasi dan menjangkaui batasan keupayaan semulajadi saya. Jesus mengurniakan saya kekuatan dalam mengalahi dimensi dosa yang luas di mana termasuk segala-galanya dari ketagihan nikotina ke kelucahan seksual. Saya juga terlihat isteri saya tersembuh dari penyakit kemerosotan pada sendi dan anak saya tersembuh dari asma pada titik penentuan kepercayaan. Jika kesemua ini yang saya menawarkan anda sampai setakat ini hanya cuma pendapat berbeza sahaja. Dalam keadaan ini saya tidak akan sia-siakan masa anada dalam membaca testimony saya. 

Anda mungkin akan mengatakan bahawa saya tidak percaya pada anda atau sebaliknya anda mungkin menyangka bahawa bersikap ikhlas tapi keikhlasan saya adalah salah tapi walau bagaimanpun, saya berharap agar kamu boleh berhati jujur dan ikhlas menanyakan Tuhan untuk memperlihatkan anda kebenaran tentang Jesus. Akan tetapi terima kasih sekali lagi kerana kesudian kamu dalam membaca testimoni saya, dan saya berdoa kepada Tuhan akan memberkati anda sepenuhnya melalui testimoni ini.

 

 

Pautan-pautan yang lain

Bagaimana Menjalin Hubungan dengan Tuhan

jesusandjews.com/wordpress/my-personal-testimony-with-jesus/

Leave a Reply